Kadi Toom kihutab rolleriga polaarjoone taha

Discussion in 'Matkad' started by Henz, Juuli 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Henz

    Henz New Member

    1,477
    0
    0
    Reisiseltskond, kuhu kuuluvad ka lauljatar Kadi Toom ja laulukirjutaja Glen Pilvre, kavatseb rolleritega Põhjamaid avastama minna.

    3500–4000 kilomeetri pikkuseks plaanitud reis algab järgmise nädala kolmapäeval, kirjutab Õhtuleht.

    Kahe ja poole nädala pikkuse retkega kavatsetakse sõita läbi Soome Norra põhjatippu, sealt rannikut mööda lõuna poole ning Ahvenamaa kaudu tagasi Eestisse.


    http://www.elu24.ee/?id=138336
     
  2. nrgchris

    nrgchris Bännitud Bännitud

    805
    0
    0
    Selle kohta oli juba kusagil teema.
     
  3. Stevu-

    Stevu- New Member

    686
    0
    0
    :D Ei tea mis rolleritega nad lähevad sinna . . . :p ?
     
  4. Simon

    Simon Active Member

    1,535
    0
    36
    Kas mitte Honda Zoomeritega?
     
  5. rainukas3

    rainukas3 New Member

    53
    0
    0
    yup... vesijahutus+sissepritse :D
    artiklis oli öeldud, et mingi 3kW on nii suur, et seda on vaid vähestel rolleritel vms
     
  6. Drag

    Drag New Member

    864
    0
    0
    Võid ilmselt uuesti seda artiklit lugeda, pole kusagil kirjas, et nii suur ja on kirjutatud juurde ka, et nelja-taktilise kohta on see hea, et kahe-taktilistel on kw rohkem.
     
  7. timokurves

    timokurves New Member

    298
    0
    0
    Norra põhjatipp on täiega lahe ma olen seal ühe korra käinud (autoga)
     
  8. -Aston-

    -Aston- Active Member

    1,339
    0
    36
    Õudne ju. Ja meie ei viitsi siin ühest linnast teisegi sõita. :D
     
  9. Suffix

    Suffix New Member

    98
    0
    0
  10. Zoig

    Zoig New Member

    6
    0
    0
    Ma olen üks nendest, kes eelmine aasta Zoomeritega seal Nordkappis ära käis. Kui kellegil on plaanis midagi sama hullumeelset ette võtta, siis võin planeerimisel abiks olla.

    Kuni kevadeni ei tahtnud ühtegi rollerit nähagi, aga siis ajasin ikka rolleri kuurialt välja ja sõidan sellega igapäevaselt ringi. Võrreldes eelmise aasta vahemaadega on Tallinn-Tartu ots enamvähem paras, et isu veidi täis saaks.

    Muidu Zoomer on oma universalsuselt üks parimaid mida kohanud olen, jaksab vabalt 12h+ Norra mägedes 150Kg(+Rolleri enda kaal) koormaga ringi sõita, ning seda mitmeid nädalaid jutti ilma ühegi probleemita, samuti igasugustel erivärdjalikel pinnavormidel polnud selle koormaga turnimine probleemiks.
     
  11. JussPB

    JussPB Active Member

    1,384
    19
    38
    Rääkige, kas miskit lagunema ka hakkas? selliste pikkade s6itudega need mootorid kaua vastu ei pea ju.
    Kui kiiresti sõitsite ja mis kiirust see zoomer yldse v2lja arendas?
     
  12. Zoig

    Zoig New Member

    6
    0
    0
    Ainuke asi, mis lagunema hakkas oli Kollase Zoomeri summuti üks kinnituspolt, mis kadus ära(see mis kinnitab summuti raami külge). Põhjuseks see, et Valge Zoomer filmis maastikku ja ei märgand, et kollane oli vahepeal seisma jäänud, ning sõitis talle tagant sisse(ma küll raadiost hoiatasin, aga ta ei jõudnud reageerida). Kuna kohapeal midagi peale veidi paindunud tagumise porilaua me ei märganud, siis ei hakanud ka sellele tähelepanu rohkem pöörama. Alles 2000km hiljem Ahvenemaal väikese offroadi käigus muutus summuti kolin märgatavaks, ning siis saigi avastatud üks kadunud polt, ning teine mis oli end veidi lahti keeranud. Iseenesest sellise poldi kadumise kiiruse peale oleks jõudnud kenasti Tallinnasse, ning Hondasse hooldusesse, ilma et midagi hullu oleks juhtunud. Ehk see lagunemine oli ka enda vea tõttu põhjustatud, mitte tootjapoolne kala.

    Mootoripoolelt ei olnud meil ühtegi probleemi, startis igast asendist ja iga ilmaga. Kogu aja olid masinad õues, ning mingit puhastamist-kuivamist ei saanud, kuid elektoonikale see ka kuidagi ei mõjunud. Ainuke asi millekohta hoiatati, et kuskil 8000km pealt võib lamda andur jebima hakata, kuid tõenäoliselt avaldub see normaalsel kasutamisel, pikad ühtlase koormusega sõidud kus lamda niitihti ei soojene-jahtu peaksid selle eluiga märgatavalt tõstma.

    Keskmine kiirus tuli 40km/h, kuskil 4km pikkuse 9% tõusu läbisid kõik masinad stabiilselt 35-ga, ning mäest alla tulid umbes 50-ga. Piirajaid maha võtta ega mingit kiiruse kasvatamist ei saand teha, sest meil olid kõigil ratastel GPS trackerid peal, ning garantii säilitamise jaoks tuli nii GPS trackerid kui ka sigaretisüütajad lasta Catweesis paigaldada.

    Piirajate eemaldamine oleks lasknud ehk kogu teekonna kiiremini läbida, kuid see oleks ära kaotanud ühe eesmärgi milleks oli tõestada, et täiesti stock Zoomer suudab sõita enam kui kolm nädalat jutti kuhugi jubekaugele ja tagasi, ilma, et midagi tehnikaga juhtuks.
     
  13. yamahagood

    yamahagood New Member

    58
    0
    0

    Siin kohapeal peaks ütlema et VAU! Et sellised riistapuud nii hästi vastu pidasid. Räägi lähemalt kas matk oli iseenesest raske ka või terve päev rolleriga sõita oli lõbus ja nautitav?
     
  14. Zoig

    Zoig New Member

    6
    0
    0
    Kõige raskem oli sõita vihmas, kui ikka teist päeva on lausvihm, ning ainuke kuiv koht on tankla kohvik ja campingu köök, siis see tapab motivatsiooni väga kiirelt. Kuna Zoomerid liikusid nii aeglaselt, siis polnud ka korralikust motovarustusest kasu, sest kuivatavat tuult polnud, ning jope lihtsalt vettis. Veidi aitas see, et vahepeal sai tõmmatud selga korralik kummiülikond, mis aitas täpselt niipalju et väljast ei tulnud vihma sisse, vaid kõik vettis mõne tunniga higi+kondentsvee tõttu. Kui kujutad ette mis tunne on sõita pea täiesti vettind riietega 12h +10c juures, siis saad aru miks mitu päeva jutti seda teha ei tahtnud. Kohati oli küll tuju sitt, kuid kofeiin+nikotiin ning lootus et järgmise mäe taga sajab vähem ei lasknud kordagi paigale jääda. Kui kellegil oli motivatsioon otsas ja tuju nullis, siis teised aitasid tuju ülal hoida ja sai edasi sõidetud."Peab meeldima!" oli üks valjend mis sellistel puhkudel väga ära kulus.

    Maastikuvaated on Norras lausa kohutavalt ilusad, võta kaamera kätte, suuna kuhugi ja postkaart valmis (kui just parasjagu vihmapilvi ees polnud).Selliste ilusate kohtade peal on aeglane kiirus just suureks plussiks, sest teed ei pea koguaeg jägima vaid saab pea laiali maastikku ja loodust vaadata. Teine motivaator oli kindlasti väga hästi klappiv seltskond, ning eriti aitas see kaasa, et meil olid raadiosaatjad kaasas. Sai tarka juttu aetud, ilusa maastiku ja mägede üle rõõmustatud kui ka lihtsalt lolli ila suust välja aetud. Kohati oli ikka marunaljakas kuulda, kui Glen ja Enn omavahel jaurasid kui kuradi aeglane tempo on, ning 250km päevas ei jõua lihtsalt mittekuhugi, ning vastusena me Kadiga jaurasime mis võlud sellel aeglaselt liikumisel on, et just sellepärast me ju tulimegi rollerite, mitte motikatega nii kaugele.

    Teiste mootorratturite suhtumine meie kolonni oli ka väga positiivne, väga vähesed ratturid jätsid teepeal tervitamata, enamvähem kõik tõstsid käe kui meile vastu tulid või kui meist möödusid(erinevalt eestist, kus keskmine mootorrattur vaatab tervitavat rollerijuhti kui ikka tõsist invaliidi). Kuskil Oulust lõunapoole oli korra selline tunne, et nüüd saame meid kinni pidanud bikerite kamba käest peksa, kuid tegu oli hoopis Mihkel Raua ja tema sõpradega kes tulid nordkappist ja tahtsid lähemalt näha kes need hullud mopeedide ja eesti lippudega põhjapoole joristavad.
    Keskmine jutuajamine algas nii: "kas need on 250cc?", "ei", "200cc?", "vähem", "125cc??", "Ainult 50cc mobod.", "what? :eek: ". Eriti muhe oli üks pisike Itaallane, kes norkappi campingus suu ammuli mu rolleri ümber tiirutas, kui juttu ajama läksin, siis selgus et tal on Itaalias täpselt samasugune Zoomer, aga tema ei julge sellega kaugemale kui 100m poodi sõita :lol:

    Kuid kokkuvõttes lisas see just sellise unustamatu elamuse, mida ei saa vist ühesti turismipaketist, kõik need pikad vihmas vettimised, polaarpäeval kell 1 öösel päikseprillidega ringi sõitmine, lihtsalt end igapäevaelust välja lülitamine teadmisega, et järgmised 3 nädalat ma lihtsalt naudin matkamist, teraval granitkruusal ronimine, et juulikuisel lumel driftida saaks(kui rehv läheb katki, siis järgmine remontkoht on 140km lõunas, vist), Rootsis meetri laiusel kiirteeribal sõitmine mitmeid päevi järjest, õhtuses põhja soome järvedevahelises udus sõitmine, ning lihtsalt kogu tee kaifimine teadmisega, et sama teed pidi ma enam tagasi ei tule andsid just sellise emotsiooni, et kuigi ma kuni kevadeni vältisin rollereid ja kõike mis kahel rattal liigub, siis maikuus ajasin ikka masina välja, ning nüüdseks olen alates juuni algusest sõitnud rolleriga 1500km ning autoga ainult 200km.
     
  15. tms

    tms New Member

    1,192
    0
    0
    Väga suur respect teile:)

    ise tahaks ka kuskil kaugemal ikka kunagi ära käia:)

    ja palju selle 3.ndl-a jooksul läbisõitu kogunes spidole siis?


    JA Kas nn.lähiajal veel kuhugi kaugemale plaan minna on?-või on rollerist nii siiber,et enam"matkama" ei kipu?
     
  16. Zoig

    Zoig New Member

    6
    0
    0
    Läbisõitu kogunes täpselt 4000km, lisaks sellele eelnenud sissesõit mis minu masinaol oli täpselt 1000km, ning Gleni aparaadil lausa 1800km. Umbes 5000-5800km vahele jäid kõikide rollerite odomeetrid kui nendega tagasi jõudsime.

    Kuhugi välisriiki tõenäoliselt rolleriga sõitma ei kipu, see nõuaks liiga suurt planeerimist et midagi korralikult ära teha. Selliseid Eesti siseseid lühikesi otsi, nagu Tallinn-Tartu on augusis plaanis veel teha, et nii siiber veel sõitmisest pole, kuid kaugemale minekuks tuleb siiski kas auto või motikas võtta, lihtsalt ajakulu kasvab rohkem kui 300km otsa puhul liiga rängaks, et ei viitsi kuskil poolel teel telkida. Motika jaoks tuleb A-kat ära lõpetada ja min 600cc ratas hankida, Ideaalis BMW R1100GS või R1150GS, aga see juba tulevikumuusika.
     
  17. tms

    tms New Member

    1,192
    0
    0
    3.ndl-a,kohta on ikka päris kõva läbisõit:)


    muidu mis rolleriga sõidate,kas 50cc,nagu siin enamustel tavaks on?-või millegi suuremaga?:D
     
  18. Zoig

    Zoig New Member

    6
    0
    0
    Hetkel sõidan ringi mingi 98a 50cc 2t hiinakaga, asi oli 12a seisnud ja liikus vaevalt 25km/h. Sai sõbralt ära toodud lubadusega, et panen ta min 60km/h liikuma ja siis võin kasutada niipalju kui tahan. Sellega saab kohe kuskil 1800km täis, sõitnud tolle masinaga alates juuni algusest.

    Sai vahepeal proovitud 600cc Honda SilverWing rolleriga sõita, kuid vastavate lubade puudumisel jäigi see rohkem platsil harjutamiseks
     
  19. Groovy

    Groovy New Member

    459
    0
    0
    Jubedalt kihvt! :D Mul on raskusi vahest isegi rolleriga linna sõita, aga nordkappi on ikka tipp. :D
    Väga suur respekt teile mehed ja naised! :) Soovin vaid edu edaspidistes kokkupuutumistes rolleritega :D
     
  20. tms

    tms New Member

    1,192
    0
    0
    enamustel on probleeme,et rolleriga kuhugi kaugemale sõita-leitakse alati põhjus,miks ei saa minna jne-tegelikult lihtsalt ei taha ei viitsi(ta)

    aga endal seda probleemi pole õnneks:)
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Jaga seda lehte