Kuidas 4T mootor töötab.

Discussion in 'Õpetused' started by RKsilver, Sept 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RKsilver

    RKsilver New Member

    365
    0
    0
    Nii, ma panen selle Õpetuse siia kuna 4 Takiline mootor ikkagi suhtkoht erineb 2 taktilisest mootorist !

    [​IMG]

    Alustame siis kohe, et ülemiselt pildilt on näha, et küttesegu imetakse mootorisse, kolb surub küttesegu kokku ja toimub plahvatus, peale seda väljutatakse küttesegu mootorist !

    Nii Räägime lähemalt !

    [​IMG]

    Siin pildil on ära näidatud siis kuidas küttesegu imetakse Mootorisse, väntvõlli küljes on hammasratas (rolleritel) ning milleküljes on kett ja mis on omakorda ühendatud silindri pea küljes oleva nukkvõlli-ga ! mis omakorda liigutab teatud pöörde peale nookureid mis omakorda avavad klappe !
    Niisiis, Väntvõll teeb teatud pöörde, kus ta siis jõuab ühte punkti kus avatakse sisselaske klapp, samal ajal liigub kolb alla mis tekitab vaakumi, (loodus ju tühja kohta ei salli !)
    Ning küttesegu imetakse läbi kollektori, klappide vahelt läbi silindrisse!

    [​IMG]

    Nii, siit pildilt on näha, et sisselaske klapp on sulgunud, kolb on liikumas alumisest surnud seisust ülesse hakates kokku suruma küttesegu ! (suletud on nii sisselaske kui ka väljalaske klapp)

    [​IMG]

    Nii, kolb on kokku surunud küttesegu ning süüteküünal on andnud süüte küttesegule mis siis tekitab plahvatuse mootoris, mis omakorda surub siis alla kolvi !

    [​IMG]

    Nuni, Plahvatus on ära toimunud, aga ning nüüd on tarvis heitgaasid välja põlemisruumist saada !
    Sellejaoks siis on juba väntvõll teistmoodi pööranud ennast, mis omakorda oli liigutanud nukkvõlli, mis jällegist omaorda nookurit tõuganud ja avanud väljalaske klapi !
    Kolb liigub ülesse ja heitgaasid otseses mõttes surutakse mootorist välja !
    Ning siis peale seda hakkab see pull uuesti pihta !
    Küttesegu imetakse mootorisse (1), surutakse kokku(2), toimub plahvatus(3) ja heitgaasid väljuvad(4) !

    Numbrid näitavad seda, et tegemist on 4 taktilise masinaga, 4 töötakti mille puhul liigub kolb alla ja ülesse !

    4 taktiliste suur probleem (rolleritel) on see, et suuretel pööretel võib kas siis sisselaske või väljalaske klapp vastu kolvipead käia !

    Kõigesuurem viga ongi tavaliselt see samune jama üleval kirjeldatul kui paar inimest tuleb mulle murega külla, et mootoril pole kas siis jõudu niipalju kui tarvis või üldse ei käi ringi !

    Kui klapp vastu pead läheb siis on 2 võimalust, kas klapp purustatakse või siis surutakse kõveraks !
    ning klapp ei sulgu enam nii korralikult kui tarvis !
    uus klapp rolleritel (50cc3) maksab kuni 120.-
    tsiklitel 400-800.-
    autodel üldjuhul 200.- ja ülesse !

    Nii, seda teemat ma lukku ei pane, praegu vähemalt mitte, kui keegi soovib midagi küsida siis antke aga tulla, ma vastan meeleldi :)
     
  2. KrossiHimuline

    KrossiHimuline New Member

    158
    0
    0
    Re: 4 Taktilise masina tööpõhimõte

    Ning tahaks lisada, et klapid lähevad enamasti pähe siis kui mäest alla väga gaasitada. Niiet ärge hoogu minge :lol:
     
  3. RKsilver

    RKsilver New Member

    365
    0
    0
    Re: 4 Taktilise masina tööpõhimõte

    Väga õige tähelepanek :wink:
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Jaga seda lehte