KUIDAS LIIKLUSES ELLU JÄÄDA, EHK ALGAJA JUHI AABITS.

Discussion in 'Jutud' started by K-1, Jun 17, 2008.

  1. K-1

    K-1 Member

    291
    0
    16
    No tere RK rahvas!
    Leidsin Biker.ee'st ühe toreda kirjutise ja mötlesin seda ka siia jagada. Jutt muidu tsiklitest, aga rolleritel ju kah kaks ratast ja mootor..

    Igastahes tänud Bikeri kasutajatele Busa ja Spinna selle teksti eest.

    "Kuna vanust juba on, siis on riskitaju kõrgem. Samas tahaks ju ikka mõnuga sõita ka. Seega oli esimeseks asjaks pärast 10 aastast vaheaega motika ostu järel otsida internetist üles korralik uuring õnnetuste põhjustest.

    87,5% õnnetustest tekitab enda või kaasliikleja viga. Ülejäänud on tehnilised, ilm jms. Vead on märkamise, hindamise, otsuse ja oskuste puudumise vead. Nii mootorrattajuhi kui kaasliiklejate poolt. Uuringu lugemise ja hooaja lõppemise järel mõtlesin, et kirjutan siis oma "liikluseeskirjast", ehk võtab veel keegi vedu ja kirjutab ka.

    Sõida tähelepanuga. Tegelikult peaks ütlema, et sõida mõnuga. Kui mõnuga sõidad, siis vaatad liiklust ja teeolusid, märkad politseid enne kui nemad sind ja keskendud juhtimisele. Enda poolt põhjustatud kõige ohtlikumad olukorrad on 20a juhtimise jooksul need, kus kulged lubatu piires, hakkad tegelema mingi muu teemaga ja siis järsku avastad ennas mingis tõsises liiklussituatsioonis. Teise versioonina - keskendud valele asjale (vahid vastusõitvat autot ja unustad kurvi kallutada:) Aga tegelikult, kui ikka väsimus ja kehv ilm jne, siis lähen pigem autoga ja jätan motika ootele.

    PS Kes tahab teada kuidas väike naps mõjub siis soovituseks, võtke üks õlu ja minge surfima.Kui see uskumatu kogemus on seljataga, ei teki mõtetki midagi juhtida ka siis kui oled võtnud, aga mingeid nähte veel (või enam) ei tunneta.

    Mootorrattur on nähtamatu 36% õnnetustes (mõni auto ka:) Tegelikult paljude avariide puhul ka füüsiliselt, oli teise auto varjus, piilari taga jne. Arvestades mootorratta dünaamikat liikluses, siis pole see mingi ime - eelmine hetk varjus järgmine hetk juba ninapidi koos. Endale ostsin kohe täisvalge kiivri ja päikesepaistelise ilmaga, maanteel, reede õhtuti ja vastikute ristmitkute lähenedes täistuli. Muidu ikka pooltulega. Valge kiiver aitab küll, kahjuks muidugi nõuab kõva lakkumist, et sõidujärgne putukamuster maha saada. Samuti pean nähtamatuks teisi mootorrattureid, eriti kui mõni suurem veoauto vastu tuleb. Vahel annab eessõitja küll lahkelt osa rada vabaks, et mööda minna ka vastutulijate korral, aga seda võimalust ei kasuta peaaegu kunagi. Äkki tuleb mõni teine minusugune ka vastu ja siis ehk polegi tee keskel enam ruumi küllalt. Enamasti ei tule, aga ei taha proovima hakata..

    Õnnetusi põhjustab kiiruste erinevus kaasliiklejatega (mitte kiirus ise!) See on tõsine teema, mul on autoga mitu napikat, kus sõidan seisvast kolonnist ärapöördele mööda, püüdes jõuda enne foori, ja siis selgub et kolonn laseb vahele ühe õuest vasakulepööraja, kes nina peab välja saama, enne kui liiklust näeb. Õnneks on mootorratta isteasend kõrgem, aga seisvate ridade vahelt foori poole täisgaasi andmine on ikka täitsa vale liigutus. Kuna on ka teispidine kogemus, kus sugulane vöötrajal vigaseks sõideti (ei tahaks ei sõitja ega kannatanu rollis olla) siis tegelikult linnas sõidan üsna aeglaselt. Aastate jooksul on selgeks saanud, et püsivatel kiirusepiirangu märkidel on mingi mõte ikka ka, kuigi vahel annab tabada. Esimest korda ja teravalt tekkis see tunne siis, kui Tartu maanteel Kose 70 alas öösel kottpidedas üks maskeerimisriietes joodik keset teed ukerdas. Kui linna tunned, siis on varsti selge millise märgi juures on kool ja kus on lasteaia piirang. Tõsi ka, seal (nagu Koselgi;) on piirangu mõttekus tavaliselt üsna kellaajaline.

    Enamus õnnetusi juhtub ristmikel. Siin saavad kokku nähtavus ja kiiruste erinevus ja kõik teised faktorid. Paraku ka liiklejad. Seega reeglina kasutan ristmikul mootorratta dünaamikat ainult siis kui tuleb oodatud lubav tuli. Väga ettevaatlikult suhtun noorde punasesse, sest loomulikult jõuaks, aga ilmselt sama arvab keegi kes on juba 10 min vasakpöörde auku oodanud. Ja kui siis rutsakat andes ristmikule jõuad - oledki ülejäänud elu peadpidi kaubikus. Samuti võtan maanteel ristmikega tsoonides hoo maha. Linnast väljas on kuidagi neid "pimedaid" autojuhte poole rohkem ja kiirust rohkem kui poole rohkem. Seega on kiirustamisel lihtne reegel, pole sellega kiiret kuhugi. Nagunii on Eestis seaduslik kiirendada ainult 3 sek järjest ja sedagi paigalseisust;)

    Tagajärgi raskendavad kiirus ja ümbrus: rajapiirded, teeäärsed postid ja jne. Ehk siis ei proovi lenksu maha kallutada, kui väliskurv on tänavavalguspostidega ääristatud. Mida jubedam teeümbrus (ja sageli sellega koos ka vähem nähtavust), seda aeglasemalt kulgen.

    Kiirustan rohkem kui viisakas on ainult nendel teedel (lõikudel), mida tõesti hästi tunnen. Seal on teada nii ristmike asukohad, tee laiused kui ka muu jama (näiteks politsei lemmikkohad;) Vahel kiirustan muidugi mujal ka, aga see lõpeb kahjuks vähemalt iga kahe aasta tagant jutuajamisega "TEIE MÕÕDETUD KIIRUS OLI ..." Järelikult esimene reegel on parem ja ära kiirusta võõras kohas.

    Oska juhtida. Suur hulk õnnetusi on põhjustatud valedest juhtimisvõtetest (st oleks saanud õigetega ära hoida). Mis need õiged on võib ju Randmeväändest lugeda. Kes seda ei soovi siis järsku pidurdamist ja äkilisi manöövreid tasub ohututes (liiklus)oludes ikka proovida. Näiteks pidurdad ennast järsus kurvis seisma ja ei vajugi ümber:)

    Tehnika peab korras olema. Aga 10x olulisem kõigest muust on korralikud rehvid. Asja saab võtta ka rahaliselt - külje mahapanek on alati kordades kallim kui hinnavahe veidi parem rehviga. Pidurid ja üldse veermik järgmiseks, mootor pärast seda. Tegelikult on oluline enda mugavus ka, st nii sadul, klaas käepidemed ja enda varustus. Kui nendega mingi jama on, läheb tähelepanu kaduma ja esimene reegel kohe nässus.

    Möödasõidu planeerimisel vaatan eelnevalt, ega tee pealt ei ole eespool näha mõnda mahapööret vasakule, kuhu möödasõidetav võib ootamatult pöörama hakata. Kehtib eriti metsaveokite ja põllumajandusmasinate kohta mis kipuvad keerama ka kõikvõimalikele rohtunud radadele.

    Jadamöödasõidul, eriti veel sellisel kus aeglasema taha on kogunenud juba rohkem kui kaks möödasõidu ootajat ning kurvilise tee tõttu on võimalust otsitud juba pikalt, olen täiesti veendunud, et keegi sellest jadast keerab ootamatult välja samuti möödasõitu tegema. Seetõttu ei saa sellist möödasõitu teha väga suurte kiiruste erinevusega. Kui närvikava kannatab, siis tasuks üleüldse oma korda oodata.

    Kahtlaselt aeglaselt sõitva sõiduki taha sattudes olen üsna kindel et juht otsib allapööramiseks teeotsa või linnatänava äärest aadressi ning võib suvalisel hetkel ilma suunda näitamata keerata järsult vasakule või paremale. Parimal juhul läheb suund sisse alles koos rooli keeramisega. Sellisest sõidukist ei möödu ma enne, kui olen täiesti kindel selles, mida selle sõiduki juht teha kavatseb. Ja ka siis olen ikka veel valmis ootamatusteks.

    Kõik see lubab turvaliselt nautida kõiki teisi mootorratta hüvesid, ikka ridade vahelt vaikselt foori juurde esimeseks ja hetkelised möödasõidud jne. Autojuhid nagu väga harjunud sellega pole, aga kui aus olla näen mina liikluses rohkem viisakaid kui ebaviisakaid juhte. Liiklen motoga: Sõida ja lase teistel sõita! Ehk siis hoian ikka pikivahet ja vaba joont enda ees, kui trügin siis aeglaselt ja kui vaba tee on siis kaon kiirelt:)

    Turvalist sõitu.

    PS Võiks see teema jälle nii proovida, et kui Teie liikluseeskiri on teistsugune, siis panete selle kirja, aga teiste omi ei laida.


    Findings on accident causation (http://maids.acembike.org/)

    • The main primary contributing factors were the PTW (Powered Two Wheeler) rider (37.1%) and the OV (Other Vehicle) driver (50.4%).

    • In 10.6% of all cases, PTW rider inattention was present and contributed to accident causation.

    • In 36.6% of all cases, the primary contributing factor was a perception failure on the part of the OV driver.

    • 27.7% of PTW riders and 62.9% of OV drivers made a traffic-scan error which contributed to the accident.

    • 32.2% of PTW riders and 40.6% of OV drivers engaged in faulty traffic strategies which contributed to the accident.

    • A difference in speed compared to the surrounding traffic was identified as a contributing factor for PTWs in 18.0% of all cases and a contributing factor for the OV

    in 4.8% of all cases.

    • The weather was a contributing factor or precipitating event for the PTW in 7.4% of cases.

    • 3.7% of cases involved a PTW tyre problem and 1.2% a brake problem."


    SÖIT PUNDIS (kokkutulekutel) - siinkohal tänud EMCA'le.

    Grupis sõitmine

    Grupis sõitmine on üks kõige rohkem elamusi pakkuv kogemus. Samas on oluline arvestada oma sõidukogemusega. Algaja jaoks ei ole grupp see koht, kus õppida sooritama pöördeid, sirgjoonelist ja kurvis pidurdamist ning aeglasel sõidul tasakaalu säilitamist. Omaenda ja teiste ohutuse huvides, õpi enne selgeks põhilised sõiduvõtted ja alles siis liitu grupiga.

    Olenemata mootorrataste arvust grupis, on väga oluline tunda erinevaid sõiduformaate. See on tähtis tagamaks enda ja teiste turvalisust. Allpool kirjeldatakse kahte kõige levinumat sõiduformaati – malelaud ja kõrvuti. Grupi liider ehk roadcaptain valib vastavalt grupi suurusele, sõiduoskustele ning tee- ja ilmastikuoludele ohutuima sõiduformaadi.

    Grupisõiduks ettevalmistumine

    Enne kahe sõiduformaadi kirjeldamist vaatame üle mõned põhitõed. Roadcapten informeerib kaassõitjaid marsruudi, vahepeatuste ja sõidu sihtpunkti osas. See info aitab grupist mahajääjatel teistele järele jõuda.
    TÄHTIS: Ole valmis välja sõitma määratud ajal.
    TÄHTIS: Sõitu alusta täis paagi ja tühja põiega.
    TÄHTIS: Kui sul on mingeid erivajadusi või muresid, siis räägi sellest oma roadcaptenile. Vähema kogemusega sõitjad peaksid olema eesotsas juhi taga, mitte grupi lõpus. Grupi lõpp on pidevalt rohkem häiritud ja võib ristmikel eraldatud saada kõige tõenäolisemalt.
    TÄHTIS: Kui kavatsed sõidu kestel lahkuda grupist, siis teavita sellest eelnevalt roadcaptenit.

    Mootorrataste paiknemine grupis

    Vasakpoolne mootorrattur on alati grupis esimese sõiduõigusega. Parempoolne mootorrattur peab ükskõik millises liiklussituatsioonis vasakpoolsele mootorratturile teed andma.
    Järgmise paari vasakpoolne mootorrattur peab ükskõik millises liiklussituatsioonis eessõitva paari parempoolsele mootorratturile teed andma.
    See reegel kehtib kuni grupi lõpuni.

    Malelaud

    Grupisõit on asi mis vajab kontrolli ja planeerimist, et kõigil oleks selge arusaam sellest, mida teised teevad ja kus nad asuvad. Kui enamus sõitjatest ei oma piisavat grupisõidu kogemust, oleks mõistlik kasutada malelaua formaati.

    Malelaua formatsioon on eelistatav oludes kus tee pind on piiratud nagu kitsaste sõiduridadega kõrvalteedel, teedel kus puudub teepeenar või kitsastes käänulistes kurvides.

    [​IMG]

    Esimene mootorratas peaks olema sõidurea vasakus kolmandikus, teine mootorratas sõidurea paremas kolmandikus ja üks sekund esimesest maas jne. Jätke iga mootorratta vahele piisavalt ruumi nii, et iga sõitja saaks manööverdada paremale või vasakule ilma teistele otsa sõitmata. Alati hoia ennast eesoleva rattaga samal joonel. Ära vaheta sõidurea pooli. Kui mõni sõitja peaks grupist lahkuma, siis järgmine sõitja samal sõidurea poolel peaks liikuma edasi ja täitma tühjaks jäänud koha ja sama kuni rivi lõpuni.
    Oluline on hoida oma sõidurida, mitte pendeldada sõidurea poolte vahel. Soovitav on järgida eessõitja trajektoori. Kui sa tahad kellegagi koos sõita siis parim soovitus on sõita samas reas üksteise taga. Sel viisil jääd ikka oma sõbraga kokku, juhul kui keegi grupist lahkub.

    Tavaliselt sõiduformatsiooni sees kasutatav pikivahe on 2 sekundit. See tähendab, et sa pead olema 2 sekundit taga otse ees sõitvast rattast ja 1 sekund taga diagonaalis paremal või vasakul ees liikuvast rattast. Pikivahe reegel on mõeldud selleks, et tekitada sõitjate vahele reageerimisruum nii, et see annaks kõigile formatsioonis piisavalt aega ja ruumi pidurdamiseks/mööda põikamiseks ootamatu ohu korral.
    PEA MEELES! Liiga suur pikivahe võib olla sama halb ja tihti isegi halvem, kui liiga väike pikivahe. Kui sõiduformatsioonis puudub korrapära, siis ei paista see välja nagu koos sõitev grupp. Oluline on paista liiklusvoolus kui terviklik grupp, mis liigub kui üks sõiduk, mitte kui juhuslike koossõitjate kogum. Liiga suur pikivahe võimaldab autodel vahele keerata ja grupi üksteisest eraldada. Ole alati valvel! Autojuhid lihtsalt ei mõista, mida ja miks grupp teeb. Andke alati teed, kui auto hakkab grupist läbi sõitma. Grupi saab hiljem taastada.

    Märkus:
    Kui sa ise tunned end grupis sõites ebamugavalt, teavita sellest roadcapten`it ja sõida grupist paar-kolmsada meetrit tagapool.

    Kõrvuti

    Kõrvuti- ehk paraadformatsiooni kasutavad grupis sõites suuremate sõidukogemustega MC-d. Kõrvutisõites toimib grupp ühtsemana ja on lühem, kuid nõuab sõitjalt rohkem keskendunumat sõitmist ning ei ole soovitatav väheste grupisõidukogemustega mootorraturitele.
    Ka kõrvutisõites kehtib 2 sekundilise vahe põhimõte otse ees asetseva ratta suhtes.

    Sajakilomeetrise tunnikiiruse juures on see ca. 50 meetrit.

    [​IMG]

    Ka siin on oluline säilitada oma sõidujoont ja mitte vahetada sõiduraja pooli. Sõiduformatsioonis tekkinud tühi koht täidetakse tagumise sõitja poolt.

    Möödumine eesliikuvast sõidukist

    Iga sõitja peab alati täitma sõidetavas sõiduformatsioonis kehtivaid reegleid, kuid möödumine eesliikuvast sõidukist toimub reeglina ühekaupa üksteise järel, seejuures iga sõitja peab ise veenduma oma manöövri ohutuses!
    Kiirteel kiiremale sõidureale ümberreastumine.

    Grupina võib tiheda liiklusega teedel kus on kaks või enam samasuunalist sõidurada aeglasest autost möödumine osutuda keeruliseks. Tihti ei ole kiiremas reas liikuvate autode vahel terve grupi jaoks piisavalt ruumi.

    Ümberreastumine on võimalik teostada nii, et viimane vasakpoolne sõitja reastub ühe sõidurea võrra vasakule ja säilitab grupiga sama kiiruse. Ümberreastunud mootorratta ja eesliikuva auto vahe suurenedes reastuvad ümber ka ülejäänud sõitjad. Selline toimimisviis võimaldab grupi rivikorda säilitades ohutult mööduda eessõitvast autost.

    Roadcapten reastub tagasi kui on saavutanud möödasõidetavast autost turvalise edumaa. On väga oluline, et roadcapten säilitaks autost suuremat kiirust, et teha ruumi ka kõigile ülejäänud sõitjatele. Sõitjad reastuvad üksteise järel tagasi parempoolsesse sõiduritta kui eessõitja ja auto vahele on tekkinud piisav vahemaa.

    [​IMG]

    Äkkpidurdus

    Äkkpidurduse puhul jätavad kaks esimest mootorratturit omavahele ühe mootorratta laiuse ruumi, et taganttulevale sõitjale jääks võimalikult pikk ja sirgjooneline pidurdusmaa.

    [​IMG]

    Grupi parkimine

    Korrapäraselt parkimine vähendab oluliselt aega, mis kulub sõidutee vabastamiseks.

    Hea viis parkida, kui selleks ruumi jätkub, on kavatsetud parkimiskohast diagonaalis veidi mööda sõita ja siis tagurdada. Alloleval joonisel võite näha kuidas seda tehakse. Seda on võimalik teha väga kiiresti, sest ei tule oodata ees sõitva ratta manöövri lõpetamist.

    [​IMG]

    Paraad

    Paraad on eelnevalt organiseeritud suurema hulga mootorratastega sõit. Paraadi marsuut, sõidukiirus ja sõiduviis paraadi korraldajate poolt osalejatele teatavaks tehtud. Paraad peab olema saanud kooskõlastuse kohalikust omavalitsusest ja liikluspolitseist. Paraad on demonstratsioonsõit ja on tavaliselt mingisuguse ürituse osa. On väljakujunenud tava, et paraadiga tõmmatakse üldsuse tähelepanu. Enamus paraade toimub linnades ja asulates, kus on liiklus tihedam kui asulavälistel teedel. Korraldajatel tuleb valida paraadiks sobiv marsruut, mis ei oleks keeruline ka vähem kogenud sõitjale. Tuleks tähele panna, et sellel teelõigul ei toimuks muid üritusi ega kogunemisi. Tee peaks olema heas korras. Kasuks tuleb ka see kui marsruudil oleks vähem valgusfoore, ristmikke ja täisnurkpöördeid. Sõidetakse kõrvuti. Paraadi sõidukiiruseks on tavaliselt 30-50 km/h, suurem kiirus hakkab paraadi laiali vedama, seda eriti linnas. Täpse sõidukiiruse määravad paraadi korraldajad. Paraadi tõrgeteta sujumiseks tuleb kasutada ristmikel ja ülekäigukohtadel reguleerijaid, kes tagavad paraadis sõitjatele eesõiguse ja ohutu liikluse. Paraadi ees sõidab korraldajate poolt määratud juht, kes tunneb hästi marsruuti ja hoiab ühtlase liikumiskiiruse. Tavaliselt sõidavad paraadi eesotsas MC-d oma koosseisudega. Seejärel sõidavad gruppides ühte tüüpi mootorrattad. Tuleks vältida chopperite, bike`ide, enduurode segunemist.

    Üldised nõuanded paraadis sõidul

    Paraadil kehtivad samad reeglid, mis grupisõidus.
    PEA MEELES! Paraadil on keelatud igasugune tegevus, mis oleks teistele mootorratturitele ja liiklejatele ohtlik. See tähendab: ei tohi sõita tagarattal, teha kiirendusi, mööduda eessõitjast, kui see ei ole andnud märku, põletada rehvi, jääda põhjuseta seisma. Oluline on, et paraad liigub kui üks tervik ning paraad sõidetakse alati lõpuni.
    Kui mõni mootorrattur ei arvesta teistega ja segab paraadi, siis ei tohi teda sõidu ajal õpetama ega keelama hakata. Tuleb arvestada ohtu ja sõita lõpuni. Peale paraadi on selgitustööks kõige parem aeg.

    Käemärguanded

    Käemärguande annab roadcapten ja kõik mootorratturid dubleerivad seda kuni grupi lõpuni.
    Erinevate maade MC-de käemärguanded võivad erineda, kuid nad on siiski arusaadavad.

    [​IMG]
     
  2. P2rnuKutt

    P2rnuKutt New Member

    159
    0
    0
    sain väga palju targemaks , tänud :D
     
  3. Brabus

    Brabus Active Member

    2,433
    0
    36
    Sain ka päris palju targemaks 8)
     
  4. ragnar94

    ragnar94 New Member

    2,827
    0
    0
    päris kasulikk asi ,eriti uutele :wink:
     
  5. DDF

    DDF Member

    248
    0
    16

    Mõnele "vanale" olijale see ka mööda külge maha ei jookseks!
     
  6. muhahaaa

    muhahaaa Active Member

    1,416
    0
    36
    Paar uut asja sain tedaa, väga hea (Y)

    Algajale rollerdajale lisan enda poolt ühe soovituse:
    Võta asja rahulikult ja hoia silma liiklusmärkidel ja teeviitadel, vältimaks olukorda kus sa võid tekitada väikse ummiku, sest oled vales reas.
     
  7. ragnar94

    ragnar94 New Member

    2,827
    0
    0
    aga näiteks kokkutulekutel ,kas seal sõidetakse sellises gruppis nagu üksteise kõrval või nagu male oli paremal ja vasakul pool vahedega KAS SEDA KASUTATAKSE KA KOKKUTULEKUTEL või sellest astutakse üle.ei ole sõitnud gruppis veel ja tahaks lihtsalt teada kuids eesti rollerklubi kokkutulekutel päriselt sõidetakse??? Mitte et ma nüüd alahindlasks rollerklubi sõiduiisi võisellesmõttes.saate aru kyll mida mõtlen :wink:
     
  8. Legend

    Legend New Member

    78
    0
    0
    meie kokkutulekutel kasutatakse tavaliselt seda kui sõidetakse üksteise kõrval kahes reas...
     
  9. ragnar94

    ragnar94 New Member

    2,827
    0
    0
    ok.
    aga kas on mõni kokkutulek ka kukkumine ette tuld .grupi sõidus.
    loodan et ei resota teemat
     
  10. seeolenmina

    seeolenmina New Member

    337
    0
    0
    Omapoolne soovitus on KINDLASTI HOIDKE PIKIVAHET! Tänu selle reegli eiramisele juhtub ka päris palju õnnetusi..
     
  11. Legend

    Legend New Member

    78
    0
    0
    mina kukkumist ei ole näinud aga kokkupõrget teise rolleriga olen näinud, roller mis oli ees pool, pidurdas äkki, teine kohe tagant sisse, see siis sellepärast et pikivahet ei hoita,
     
  12. K-1

    K-1 Member

    291
    0
    16
    Käemärguanded on KÖIK öiged - sellekohased kobinad kustutasin ära.

    LE paragrahv 83

    Juht, kelle söiduki ehituses pole suuna- vöi stopptulesid ette nähtud, peab andma märku järgmiselt:

    1.) Paremsuunamärguandeks töstma öla körgusele körvale sirge parema käe vöi köverdama samasse töstetud vasaku käe küünarnukist täisnurgi ülespoole.

    2.) Vasaksuunamärguandeks töstma öla körgusele körvale sirge vasaku käe vöi köverdama samasse töstetud parema käe küünarnukist täisnurgi ülespoole.

    3.) Pidurdamismärguandeks liigutama körvale töstetud sirget kätt üles-alla.

    Juht peab kasutama kirjeldatud käemärguandeid ka suuna- vöi stopptulede rikke korral vöi söitmisel töötavate ohutuledega.
     
  13. J2nx

    J2nx Member

    213
    1
    18
    meie kokkutulekutes tleks kasutada tglt seda male värki ja tõesti võiks hoida väheamlt 2 sekist pikkivahet
     
  14. rainerros

    rainerros New Member

    795
    0
    0
    ja kurat , mina poleks sellepärast peaagu rolleri lubasi saanud :-x
    paremale pöörates näitasin suunda parema käega , sirgelt . vasakule samamoodi , siiis tema ütles et paremat kätt ei tohi gaasist lahti lasta jne . oleks siis teadnud , aga sain kätte load õnnnekss .

    tõesti , see tekst on väga õpetlik , soovitan kõigil läbi lugeda , algajatele juhtidele SUPER .
     
  15. alextyrk

    alextyrk New Member

    774
    0
    0
    kas paremale mitte teistmoodi ei pea näitama.. nägin kuida üks niimodi eksamilt läbi kukkus.. minumeelest peab näitama vasaku käega suunda juuu-..
     
  16. ragnar94

    ragnar94 New Member

    2,827
    0
    0
    kuidas sa vasaku käega näitad :? :? kui suunad paremale poole sel juhul käsi keha taga
     
  17. KrossiHimuline

    KrossiHimuline New Member

    158
    0
    0
    ... Hmm kas keegi tõesti ei tea?
     
  18. rainerros

    rainerros New Member

    795
    0
    0
    mulle öeldi , et paremale pöörates peab vasak käsi olema ülese poole 90 kraadise nurgaga vms .
     
  19. kevxx123

    kevxx123 Bännitud Bännitud

    1,192
    0
    0
    Jah vasakule pöörates peab olema vasak käsi välja sirutatud ja paremale vasak käsi küünarnukist 90 kraadi ülesse...
    Aga ei tea kas se paremaga sirgeks ajamine kah keelatud on :D
     
  20. Pingu

    Pingu New Member

    13
    0
    0
    parema sirgeks ajamine pole keelatud üldiselt liikluses aga ntx minul endal ebaõnnestus esimene kord sõiduesam tänu herr Rongale. nimelt näitasin suunda paremale, parema käe sirgeks ajamisega . Peale läbikukkumist ( ronk muidugi ise ei öelnud mis valesti sõidus oli) seletas tuttav sõiduõpetaja et paremale keerates VÕIB näidata suunda kõverdades vasakut kätt 90 kraadise nurga alla ja edasist täpselt ei mäleta enam pole vaja läinud :lol: aga kui käsi oli rusikas siis oli pidurdamise märguanne ja kui käsi oli avatud siis oli suunamärguanne vb oli vastupidi :p PS pole veel ühtegi tsiklimeest paremat sirgeks ajamas näinud sest käe gaasilt võtmine eriti linnaliikluses on :( liigutus!
     

Jaga seda lehte