Toon ühe teema siia üle teisest foorumist. "Algteema": http://streetbike.freeforums.org/topic-t12.html, seal öeldud, et võetud omakorda bikerist kuid googli teel bikeri teemat ei leidnud. Mõte on siis selles, et inimesed jagaks omavahel häid marsruute, teid kus saab enda võimeid mingil määral proovile panna. Ilmselgelt pole mõtet rallida plätudes, päeval, vihmaga jne. tasub vaadata sammuti wazest ega kuskil patrull ei passi. Muidugi on olemas ka erinevad kardirajad kus on ohutus tagatud. TEEMA REEGLID 1) Maakond/linn 2)teelõik võimalikult täpselt 3) Kas on tänavavalgustus (öösel) Mõned olemasolevatest siis: Harjumaa Kaberneeme sadamast mööda mere äärt Valkla poole. Seal vahel üks mõnusate kurvidega lõik. Samas tee kitsas ja pimedate kurvidega - ettevaatust kurvi lõikavate vastutulevate autodega! Vana Pärnu maantee, mis algab Haruteelt. Otsa peale saab nii, et kui keerata Haapsalu poole siis kohe, kui eraldusriba lõpeb keerata vasakule. Tee tuleb uuele Pärnu mnt-le välja Ruunavere juures. Kate on asfalt ja kohati päris hea aga eks mõned augud on sees. Vahva ei ole just mitte kihutamiseks vaid saab aimu milline kõverik ja loogeline vanasti suur Tallinna-Pärnu mnt oli Kernust Hagerisse või vastupidi Kanama-Keila-Paldiski suht hea veel. Paldiskist läbi majakani tutakas. Vaade ilus. Inimesed ka. Viimsi: hea lõik ilusa uue teekattega Haabnemest alates Randvereni (asfalt tee umbes 7 km). Leppneeme peale läheb ka superhea tee, kahjuks ainult lühike. (Olts) Lääne-Virumaa Aseri-Kunda-Karepa-Vihula-Vergi-Võsu, kokku ca 50 km. Ilusad metsavahelised ja kurvilised teed. Asfalt küll Veneaegne, kuid üsna sõidetav. Rägavere vald. Põlula külas Ulvi poolt Põlulasse sõites kohe küla alguses teha tugev vasakpööre Sae poole ja sõita vanadest aegadest tuntud "Sae katset" - praegu käib mööda seda ka üks viru ralli katse - nimi loomuliult Sae katse Aga teekate jällegi selline keskmisepoolne asfalt. aga seda magusamad on need kurvid ja künkad -esimene kord läbides tasuks vaiksemalt võtta, kuna järsku künkapeale jõudes võid avastada, et tee näed keerab hoopis teisele poole kui enne arvasid Rakvere-Sõmeru-Vaeküla-Mõedaku-Põlula-Sae-Kantküla-Udujärve-Mõdriku-Rakvere Täitsa fun, julgen sovitada ja tore on seal isegi suht legaalsete kiirustega kulgeda, teekate selline eesti keskmine, ehk mitte eriti hea, aga ka mitte kõige hullem. Ida-Virumaa Ontika- Valaste - Toila kuulus pangapealne tee. Suurepärane vaade ja paar meetrit teeservast ka tubli 50 m kukkumist kui liiga uljaks peaks minema. Asfalt siis see nn. veneaegne külmasfalt. Raplamaa: Märjamaalt Konuveresse mööda vana Pärnu mnt. Saaremaa: Ranna maantee Saaremaal. Orissaarest Kuressaare poolselt väljasõidult näitab viit Leisi 31 paremale. Tee sai 2006 sügisel Orissaare-Leisi vahelisel lõigul täielikult mustkatte alla. Ilus mõistlikult kurviline tee, läbib kohati ilusaid okasmetsi ja merekaldapealseid. Üksikud järsud kurvid ja mõned järskude kurvide seeriad. Kevadel võib veel esineda lahtist killustikku, metsadest kipub väga sageli teele tulema kitsi, hirvesid, rebaseid. Võib esineda ka vastutulevaid kurvide lõikajaid. peale Leisit paraku on veel kruusakattega lõikude osakaal üsna suur. Leisist võib ju mööda asfalti Kuresaare poole edasi sõita(Olts) Pärnumaa: Sindi-Tori-Jõesuu 18 km, mõningad head kurvid, pinnatud asfalt, keskmine, auke eriti pole Audru-Tõstamaa-Varbla 58 km, Pärnumaa mõistes kurividega tee, Lõuna-Eestiga võrreldes sirge. Asfalt pinnatud ja normaalselt sõidetav. Peatuste tegemises võimalus mereäärde põigata. Viljandimaa: Olustvere - Suure-Jaani, u 7 km Olustverest raudteeni kitsas, puude ääristatud tee. Mõned kurvid kah. Viljandi-Mustla (25km kanti) KarksiNuia-Ala lõik läbi Sakala kõrgustiku Jõgevamaa: Laiuse - Kuremaa, tee nr 5768 (näide). Asfaltkate normaalne. Vana mõisaaegne tee, mis küllalt kitsas ja keskpäraselt kurviline ning palistatud põlispuudega ja seega eeldab täpset juhtimist ning sobivat kiirust. Ohuks võivad olla mainitud puud, küllalt tee lähedal asuvad majad. Põlvamaa: Puskaru - Ihamaru - Karilatsi - Vooreküla, u 24 km Soovitaks alustada Puskarust. Viimased 6...8 km eriti magusad. Asfalt - sõidetav. Kui see tee oleks kodule lähemal, käiks seal iga päev. Soovitan tungivalt. Tõusud, langused ja kurvid. Esimene kord rahulikumalt sõita, sest väike tõus või mitu, kiire langus ja samal ajal kurv. Tee suunda saad vaadata ainult puude latvade järgi, mida näed. Valgamaa: Otepää - Kääriku. u 7 km Uus asfalt, mida pinnatud. Otepääl kohe peale majade lõppu väike langus koos parem kurviga on sissejuhatus. Kurvid suhteliselt kiired ja lauged. Enne Käärikut 2 järsku kurvi. Miinuseks kiiruse piirang. Pluss - ilus loodus. Sihva - Nüpli - Otepää. u 7 km Uus asfalt. Tasub ettevaatlik olla, kuna kiirusepiirang ja teed kasutavad ka sportlased, näit. rullsuusatajad. Ettevaatlik tasub igal juhul olla, sest kurve ohtralt koos tõusude ja langustega, tihti pimedad ja asuvad järjekordse kupli taga. Soovitaks eelnevalt tee läbi sõita, teega tutvumiseks (pluss ohutus, sest mõnes kurvis võib kildu maas olla ja kurvi sisenedes võib see ebameeldivaks osutuda). Kasuks tuleb kindlasti ratas, millel hea pöördemoment ja suht kerge. Otepää - Kanepi, tee nr 71, 19 km Paar aastat tagasi saanud asfaltkatte. Hea tee koos kiirete kurvidega. Rõngu - Valga. Eelmisel aastal sai uue katte ja seega sealsed laugad kuid kiired kurvid lausa lust. Luua - Pikkjärve, u 4...5 km. Mõned aastad tagasi sai pinnatud. Soovitaks alustada Luualt, siis kolm nn hüpekat, teistpidi tulles kaks. Härjanurme - Puurmani, u 20 km. Keskpärane asfalt. Liiklus päeviti üsna erinev. Laugeid kurve pluss preemiaks Puurmanis krahvi (või paruni) loss. Valga-Vilaski-Laatre: Teravama elamuse Valga poole sõites ( või vastupidi ) saab Valga-Vilaski-Laatre eelmisel suvel asfaldi ( pinnatud) saanud lõigult. Sisaldab nii vene sõjaväe poolt ehitatud joonlauaga tõmmatud sirgeid lõike kui ka tihedaid kurve.Värsked kraavid kahel pool ja mets nähtavust piiramas. Valga poolt alustades kandiline sinine "soovituslik sõidukiirus" märk 70 kmh !!! Võrumaa: Võru - Haanja - Ruusmäe, u 25 km Asfalt - enam-vähem, keskpärane. Rohkesi kurvesid. Plussiks samuti hea pöördemomendiga ratas. Ettevaatlik tasub olla kurvi läbides (teised võivad lõigata, ise samuti). Võru - Haanja - Rõuge - Nursi - Sõmerpalu - Võru, teepeale jääb ka palju huvitavat mida uudistada, mõisad, kirikud, mäed, järvi, vana sõjaväe osa ja muud! Teekatteks on asfalt, tee ise käänuline ja kitsas, aga põnev, kohtab ka üle 90 kraadiseid kurve, kohati tundub et oleks nagu peaaegu tagasipööre MUU Tallinn-Loksa-Võsu-Vergi-Vihula-Karepa-Kunda-Viru-Nigula-Pada-Uljaste-Sonda-Kiviõli-Lüganuse-(Tallinn-Narva)-Aa-Saka-Ontika-Valaste-Toila-Voka-(Tallinn-Narva)-Narva-Narva-Jõesuu Pada-Uljaste on väga mõnus kitsas ja kurviline "vene" asfaltiga lõik- ettevaatust muidugi, on juhtund, et kuni mai keskpaigani veel mõni metsaalune teelõik külm ja isegi lumine Sonda-Kiviõli-(Tallinn-Narva) pole just kõige parem, aga kohalikke madallendureid eriti ei heiduta. Aa-Voka- samuti veneaegse asfaltiga, kuid mõnus vaikne kulgemine
1) Harjumaa, Tallinn 2) kloostrimetsa tee, edasi teletorni juurde sealt, pärnamäe tee, narva mnt, asfalt on enamvähem, alates pärnamäest on korralik 3)valgustus kohati on, kohati mitte, lasnas on 90% valgustatud.
Asi peaks hoopis nii välja nägema.. 8) Ise pakuks Jõgevamaale lisaks ka Tabivere-Uhmardu tee KUNI Elistvereni (Pinnatud kevadel) , Elistvere ja Kaiavere metsavaheline kruusatee on vihmaga väga porine :-x