TUURi BMW 728i E23 155+kW '81

Discussion in 'Lugejate autod' started by TUUR, Jan 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elavpõrgu

    Elavpõrgu New Member

    495
    0
    0
    Ei see ei ole hiinalinnas seisnud.
     
  2. TUUR

    TUUR Moderaator Meeskonnaliige Moderaator

    1,137
    9
    38
    Peale natukest jebimist ja 11 kuist vahet mootori esimest käivitusest on ka summuti nüüd all. Kõik kolm originaal pütti originaal järjestuses.
    No ja siis hakkas järgmisest otsast lagunema, nimelt lasi rooli-piduri-võimu-pump mahlad välja.
     
  3. TUUR

    TUUR Moderaator Meeskonnaliige Moderaator

    1,137
    9
    38
    Niih, vahepeal on pill veel hästi palju niisama seisnud.
    Nüüd kunagi lähinädalatel hakkasin natuke näppima siit-sealt, alustuseks tahtsin kässari süsteeme paigaldada.
    See aga nõuab rattarummude küljest võtmist, vasakuga polnud suurt muret, sai kõik käsipiduri elemendid paigaldatud.
    Paremal aga ootas ees tõrge. 34 aasta jooksul pole keegi rattalaagrit vahetanud, nii nagu tehasest on. Aga sealsest mutrist pole veel jõud üle käinud, varsti peaks siiski hakkama saama.

    Tööd ****ks selle pilli juures, seega hakkasin teisest otsast jebima.
    Nimelt E34 mootori-juhtmestik ei lase DME-l (ECU, mootori juht arvuti.) ulatuda salongi, kus ta E23-l originaalis peaks olema.
    Seega võtsin ühe risu sama mootori juhtmestiku ja tegin ca 50 jootmist. Lõpptulemusena on arvutiplokk salongis ja mootor ei käivitu :)

    Tahtsin pilte kaa lisada, aga luts ei võta arvuti sabas vedu.

    Tegudeni.
     
  4. motoXRollu

    motoXRollu Member

    168
    1
    18
    üli huvitav teema, esimest korda vist lugesin kõik leheküljed ausalt läbi :lol:
    Jään huviga ootama lõpptulemust, edu ja paksu rahakotti
     
  5. TUUR

    TUUR Moderaator Meeskonnaliige Moderaator

    1,137
    9
    38
    Mootori sain uuesti käima, säde oli vahepeal kadunud kunas süütepooli jooksev pluss juhe sai oma traat rüüga isolatsioonist ka massi ja siis sinna läks vool ennem kaduma, kui süütepool oma osa sai.
    Kunagi ammu juba leidsin mingi lühise auto kerepoolses juhtmestikus, mille olin vahepeal ära unustanud. Eile tšuksimise käigus leidsin tolle kaa uuesti ülesse, kuigi mitte otsest lühise tekitajat.

    Oleks saanud igale juhtmele lihtsalt tükk vahele joota, aga see oleks tähendanud ca 100 jootmis punkti. Esiteks kaks korda rohkem võimalusi, kus miski ********* läheb ja teiseks ei viitsinud.
    Igatahes, pilte töö kulgemisest.
    Kaks stepslit, ülemine juhtmestiku originaal, alumine võetud doonor juhtmestikult. Lõpptulemusena peab alles jääma ainult üks, alumine.
    Doonor juhtmestikult said juhtmed võimalikult stepslist eemalt pooleks lõigatud, et võita need puudu olevad 40-50cm. Orig. stepslilt võimalikult lähedalt, et mitte midagi kaotada.
    [​IMG]

    Poolel teel:
    [​IMG]

    Enam-vähem valmis produkt:
    [​IMG]
     
  6. TUUR

    TUUR Moderaator Meeskonnaliige Moderaator

    1,137
    9
    38
    Niisiis.
    Rahuldan vahelduseks oma blogimise vajadust.

    Pikka aega olin otsinud uuema aastakäigu elektrisüsteemi sellel autole. Põhjuseid mitu: 1. tänapäevaste kaitsmetega kaitsmekarp; 2. uuem mootori juhtmestiku stepsel, sest turbomootor; 3. moodsam spidokas; 4. elektriskeemide saadavus.
    Lõpuks oktoobris ma selle juhtmestiku ka sain. Oli võimalik ise seda pimedas ja külmas ühe teise seitsmese pealt maha võtta, mida saigi tehtud.
    Samal päeval sain ka tagumiste el. akende tõstukid.
    Vana elektrisüsteem on nüüdseks autost eemaldatud ja uuem ja korralikum asemele paigaldatud.
    Uue kujuga stepsli ja erinevate juhtmete tõttu tuli ka mootori- ja kerejuhtmestiklue uus vahelüli teha.

    Septembri alguses sai käsipiduri paigalduse üritus alguse. Tänaseks on kässar toimiv, polegi enam palju jäänud, et saaks ÜV teha... (nali)
    Ürituse käigus sai välja vahetatud ka rattalaagrite komplektid ja õõtshoobade puksid.

    Lisaks sai lekkiv radikas asendatud vettpidavaga ja mõned muud asjad kapoti all kohendatud.

    Auto üldmulje on ikka nutune: salongis ainult 2 esimest pinki ja põrandavaip, ninaosa pole lõpuni komplekteeritud, tagumine ots seisab pakkude peal.
     
  7. TUUR

    TUUR Moderaator Meeskonnaliige Moderaator

    1,137
    9
    38
    Ei ole veel alla andnud.
    Ammu sain E23 originaal elektritoolid ette, koos spetsiifilise keskkonsooli ja nuppudega. Pole veel sees.
    Enne jõule sain kõik neli elektrilist akendetõstukit kaa kõigist nuppudest korrektselt toimima. Selleks sai tehtud el.-skeemi järgi lihtsalt nullist uus juhtmestik.
    Siis mitmed kuud tagasi aretasin E34 isetumeneva salongipeegli E23 peegli varre otsa, autole külge pole veel pookinud.
    Uus gaasitross sai tehtud.

    Veidikene on veel jäänud teha:

    Katuseluuk toimima (Olen ise midagi valesti ühendanud, ülesse sõitis, aga alla tulemise asemel lööb kaitsme välja 8) ).
    Kojamehed käituvad imelikult, ilmselt mootori korpuses asuvate lülitite mure (Kiireim režiim puudub ja peatuvad vale koha peal).
    Kesklukk töösse (Peaks olema lihtsalt ära ühendamise teema).
    ABSi lühis kõrvaldada või ABS delete.
    Salongipuhur funktsionaalseks teha.
    Uksed korrektselt kokku lapata.
    Salong komplekteerida ja sisse visata.
    Soliidsed esilaternad komplekteerida.
    Ninaosa ja kapott külge.
    Tilu-lilu-liistud külge.
    Burn-out-show.
    TÜV. Seda varemalt maikuus.

    Ja siis saab uuesti keretöödega alustada.
    NT: Küljekarbid välja vahetada sirgete vastu.

    Ja kui kõige selle kõrvalt aega jääb, siis turbolaadimisega mootor töötamis-valmis seada.

    Stay tuned.

    Aa, pilte kaa, lihtsalt näitamaks, et see käkk veel eksisteerib.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. Ivan

    Ivan Moderaator Meeskonnaliige Moderaator Ürituste korraldaja

    2,079
    6
    38
    VInge, et käega pole veel löönud 8)
     
  9. Tarjo

    Tarjo Active Member

    1,120
    0
    36
    Väga tore näha, et ikka veel motivatsiooni on asjaga tegeleda, Artur ! Jõudu ja jaksu ning isiklikul ootan juba komplekteerisime aega :)
     
  10. TUUR

    TUUR Moderaator Meeskonnaliige Moderaator

    1,137
    9
    38
    No jou noh!!
    Kreisi progress. Poole aastaga on juhtunud palju olulist just selle auto jaoks!
    Näiteks sai auto omale 17 tollised "Style 32" veljed.
    Põrandavaibale sai keemiline tehtud.
    Ostsin juurde veel väga olulisi jubinaid nagu näiteks ühe küljekarbi ja "Highline" salongi detaile.

    Ja siis tabas veel üks moti-pauk, mille tulemusena viitsisin salongi natuke atraktiivsemaks teha. Ehk paigutasin armatuurlaua ja keskkonsooli. Mitte igaveseks, aga lihtsalt, et vähem prahti jalus vedeleks.
    Juhtmed jäid "veits" paistama, aga oi kui kena on:
    [​IMG]

    Meeldetuletus sellest, milline salong oli, kui auto mu kätte jõudis:
    [​IMG]
     
    Last edited: Aug 7, 2016
  11. motoXRollu

    motoXRollu Member

    168
    1
    18
    Ülimalt äge projekt.
     
  12. TUUR

    TUUR Moderaator Meeskonnaliige Moderaator

    1,137
    9
    38
    Üks sissekanne vahelduseks.
    Suur masendus tuli sellel hetkel peale, kui piduri- ja roolivõimu süsteem peale järjekordset "parandust" ikka lekkima jäi.
    Auto on septembri lõpust garaažis jalus vedelenud.
    Pidurid ära õhutada, veike võimndileke kõrvaldada, stanged lõpuni külge ja võiks ÜV-le minna...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Aa, vahepeal oli üks äge Sierra mul ka.
    Alguses oli 2.0, hiljem sai 2.9 V6 külge poogitud.
    Ja siis sõideti tagant sisse.

    Ostes:
    [​IMG]

    Vahepeal:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ja peale pauku:
    [​IMG]

    Siis kindlustus maksis Sierra kinni, selle raha eest sai mingi Bemmi roima ja kõvasti remontimist...
    BMW on 520i Vanos ja automaat. Eks sellest saab ka kunagi projekt. :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. sector

    sector Member

    425
    7
    18
    Sierrat tahaks endalegi. Korralike odavalt raske leida. Soomes olin, siis läheduses elaval vanamehel seisis hoovis mk1 xr4x4 ja mk2 cosworth rs. Ja mõlemad prillikivid. Leiaks endale ka ühe mk1 xr4-ja. :D Aga edu nende buumeritega. Automaadiga hea kruiisida. :D
     
  14. Ivan

    Ivan Moderaator Meeskonnaliige Moderaator Ürituste korraldaja

    2,079
    6
    38
    Sierrat ei näegi enam Siidisabas v :(
     
  15. TUUR

    TUUR Moderaator Meeskonnaliige Moderaator

    1,137
    9
    38
    Sierra sain üsna odavalt (625€) nii hea varustuse ja olukorra kohta. Kere oli 20 aastat Eestis olnud auto kohta super, aga mootor väga kaua ei kestnud, olenemata võrdlemisi rahulikust sõidust. Eks pimpimise alla läksid ikkagi korralikud summad, nii et kindlustusest päris kõike raha tagasi ei saanud...
    Sierra äkki kunagi oksjonile läheb, siis saad endale osta, kui tahad. http://www.weby.ee/auction_items/28855 :p

    Sierrat ei näe, Bemmi see-eest näeb.

    520i on kaa siiani veel väga vähe pettumust valmistanud. Arvestades, et ostuhind oli 500€... Ülevaatust takistas pendelhoova ja parelleel-varda ühenduses olev loks. Uus parakas plekkis külgi mingi 80€, aga see oli piisav parandus, et ÜV saada. Umbes 1400 km olen temaga juba sõitnud, siiani täiesti tee peale pole jäänud. Automaatkast tõesti vahelduseks üsna tore, kui arvestada, et üle 5 aasta siduripedaalil trampinud. Muidugi kütusekulu siin talvistes oludes linnavahel automaadiga on ilus 16 sajale.

    Teema pea-süüdlasega ilmselt enne kevadet ei jõua tegeleda.
    Aga plaan oleks midagi sellist, et teeb selle ülevaatuse ära ja siis võtan präeguse mootori E23-lt ja panen E34-le...
    E23-le hakkan siis tasapisi turbomootorit kokku panema.
     
  16. Ivan

    Ivan Moderaator Meeskonnaliige Moderaator Ürituste korraldaja

    2,079
    6
    38
    Uskumatu, et see algul pisut "lootusetu" lugu hakkab otsi kokku saama. :D
    Hea töö!
     
  17. TUUR

    TUUR Moderaator Meeskonnaliige Moderaator

    1,137
    9
    38
    Üks päev hakkas igav. Seega läks 2.0 koos automaat kastiga eemaldamisele.
    Ja 3.5 koos manuaalkastiga asemele.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Lisaks mootorile lasin E23-e alt ka veljed rotti.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ja siis teema pea-süüdlane jäi sellisena vedelema.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. lahetatt

    lahetatt Member

    108
    22
    18
  19. TUUR

    TUUR Moderaator Meeskonnaliige Moderaator

    1,137
    9
    38
    Aastake on mööda läinud. Vahepeal olen mõlema bemmiga tegelenud, E34-ga rohkem, E23-ga vähem.

    E23 (valge seitsmene) sai just see nädal garaaaži teistpidi sisse aetud, sest on mingi lootus, et sinna kapoti alla saab mingi mootori suve jooksul poetada.
    [​IMG]
    [​IMG]

    E34 (must viiene) on aastaga väga palju remonti saanud.
    Sügisel sai mootorilt plokikaas ja karteri põhi küljest võetud. Selle käigus sai põhimõtteliselt kõik tihendid uued pandud ja kaande uued klapid.
    Käigukast käis lahti-kokku.
    Märsti alguses läksid veermikusse kõik uued puksid ja mis kõik veel... Kütusetorud läksid uued.
    Salongi aasta jooksul tekkinud tuuning lagi, ägedam rool, sportistmed ja nipetnäpet.
    Väljast aga jätkuvalt ilge peldik. Hetkel on karpide tagumiste otste remont pooleli põhimõtteliselt.

    Seest:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Väljast:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. TUUR

    TUUR Moderaator Meeskonnaliige Moderaator

    1,137
    9
    38
    Aprill ja mai läksid mööda. Endale meenutamiseks paneks kirja, et mai alguses sai E34-l kolmandat korda minu käes ülevaatus ära tehtud.
    Nüüd juuni alguses sai LÕPUKS E23-le mootoriruumi see sinine mootor paika visatud.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Mootori käima panek on veel kauges tulevikus, arvestades, et siiani on nii palju tõrkeid esinenud, siis esineb ka edaspidi.

    Õnneks E34 on ennast osanud kenasti üleval pidada.
    Seega tegin sellest paar reidikat.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Last edited: Jun 4, 2018
Thread Status:
Not open for further replies.

Jaga seda lehte